Egy egyetemista mindennapjai - Igényes formába öntve.

E g y k á v é m e l l e t t - Over a cup of coffee

E g y k á v é m e l l e t t - Over a cup of coffee

Recepciós útmutató kezdőknek / 1.

2016. július 20. - kitt.
Amennyiben a turizmusban akarsz elhelyezkedni, netalántán éppen pont egy szállodában kívánsz dolgozni a jövőben, akkor a következő gondolatokat érdemes megfontolni... Ha csak külső olvasó vagy, és jártál már valaha szállodában, akkor pláne. Következzen egy rövid kis útmutató a szállodai élettel kapcsolatban, egy recepciós tollából (gépéből):
1. Nekünk sem olyan könnyű, csak annak kell mutatni
Megérkezel a szállodába, ahol még életedben nem jártál. Mész a recepcióhoz bejelentkezni. Azt hiszed, a recepciós egészen odáig, amíg Te meg nem jelensz a pultnál, terítőt hímez hátul az irodában, esetleg egy gurulós széken pörög napi 7-11 órában. Tévedsz. A recepcióra fut be minden és mindenki információja, panasza, rosszabb helyeken mi terheljük a minibár fogyasztásokat, mi állítjuk tisztára a szobákat, mi hívjuk a technikust és a takarítókat, a pénzügyi osztályt, az értékesítést, ha valami nem klappol; mi tartjuk nyilván a bejelentkező és kijelentkező vendégeket, egyszerre több helyen, (nem csak a rendszerben, hanem külön rendőrségi nyilvántartásban is); mi foglaljuk telefonon, emailben az utazásokat, amiken a vendégek szeretnének részt venni, mi írjuk hozzá a jegyeket, az adminisztrációt; mi számlázunk és fizettetünk, mi töltjük fel a térképeket és információs listákat, ha azok kifogynak; telefonálunk, az étteremmel is kapcsolatban vagyunk, rendeléseket írunk, és ami a legfontosabb: kezeljük a vendégpanaszokat, és azért vagyunk, hogy segítsünk és információt nyújtsunk. De nem vagyunk Google-maps, sem szótár, sem országjáró kisokos, emberek vagyunk hétköznapi gondokkal és problémákkal, akik már reggel 5-kor azon fáradoznak, hogy Neked jó legyen. Ha hülyeséget kérdezel, nem biztos, hogy megkapod az egyértelmű választ. Nálunk szupertitkos információk lapulnak, azt ki kell érdemelni, egyébként pedig, nézz utána az interneten.
2. Ha tudsz idegen nyelven: szólalj meg, próbáld meg, mutogasd el...
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy magyarként nem mernek angolul vagy németül beszélni, így gyakran kialakul az a helyzet, hogy hozzám 10 ember áll sorban, míg a fennmaradó 1-2 kolléga a műszakban, az előző pontban említett módon pörög-forog a görgősszékben (na jó, igazából csak csücsülnek :)). Ha egyszer tudsz bármilyen nyelven, akár 3 szót is, akkor azt mondd el, utána jöhet az Activity, úgy is kitaláljuk, hogy mit szeretnél, mert tökélyre fejlesztettük nemzetközi mutogatás-megértés-képességeinket. Ez azért nagy segítség nekünk, recepciósoknak, mert 2x annyi vendég fele idő alatt kerül sorra, Te megkapod az infót, nekem pedig nem kell később hallgatni (indokolatlanul), hogy túl sokat álltál sorban egy egyszerű kérdés miatt... Na ja.

3. Ne verd a pultot, ne üvöltözz
Ez a kedvenc pontom, házirendnek is jó volna. Gyakran azt hiszi a kevdes vendég, hogy nekem jó érzés azt látni, ahogyan kiborul, vörös a feje, sír, stb, mert így biztosabb a hatás. Na most. Ha ideges vagy, akkor nem tudod elmondani normálisan, hogy mi a baj, csak magadat hergeled, én nem fogok tudni segíteni, ergo egy helyben toporgunk, mint a sz*ró galamb. Tudom, hogy nehéz, de csak normális hangnemben tudok és vagyok hajlandó vendégekkel beszélgetni, úgyhogy, ha ilyen szituációba keveredsz, ne rám legyél mérges, mert én csak a recepciós vagyok. Kitöltheted rajtam, többek közt azért vagyok, segíteni is fogok természetesen, de ha leüvöltöd a fejem és a pultra izzadsz idegességedben, akkor nekem sem lesz egyszerűbb. Még egy gondolat: ha eleve eltökélt szándékkal jössz le hozzám, például, hogy be fogod perelni a szállodát, akkor ne beszéltess feleslegesen azért 33 percet, hogy végül ne tudjalak lebeszélni célodról, mert nincs kedvem munkaidőben barkóbázni. 
4. Külföldre utazol? Tájékozódj előtte, légy oly szíves
Tavaly esett meg, hogy a kedves vendég 1 órás tartózkodás után levágta elém sorban mind az 5 mobiltelefonját a pultra, és közölte, hogy nem tájékoztattam arról, hogy az ország nem az EU tagja, illetve, hogy magasak a roaming-díjak. Emberünk helyből csinált egy 32 ezer forintos számlát, mert videotelefonált Magyarországra. Ilyenkor jön az, hogy megköszönöd, hogy informált erről a roppant nagy újdonságról, széttárod a kezed bocsánatkérések közepette, majd ha elhagyja a recepció területét, megvizsgálod iq-csökkenésed mértékét és mélyen elgondolkozol az élet további értelmén...
***
Hamarosan jövök a következő résszel. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kitts.blog.hu/api/trackback/id/tr308904008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása